Bara för att man...

Bara för att man bor på nedre botten så ska inte folk tro att dom kan knacka på fönstret och vill att man ska öppna åt dom... Halv 3 blev jag väckt av att det knackade febrilt på sovrumsfönstret. Jag gick naturligtvis inte upp utan låg kvar. Några minuter senare några knackningar igen. Sen började dom ropa på nån Emil eller Elin. Tjugo minuter senare blev dom tydligen insläppta hörde jag. Jag försökte somna om men se det gck inte. Det här har hänt förut också. En kvinna som bodde högst upp hade inga nycklar,hennes make hade dom sa hon. Det här var på kvällen,sent på kvällen. Hon knackade på rutan i vardagsrummet. Gick fram till fönstret och vickade på persiennerna. En kvinna som inte kunde så bra svenska stod utanför fönstret och ville komma in. Jag hade sett henne förr så jag visste att hon bodde här. Jag släppte in henne. En vecka senare samma sak igen men då var det inte kvinnan utan hennes man. Han sa att hans fru hade nycklarna...Började undra om dom bara hade ett par nycklar...Nä,bara man bor på nedre botten så är det inte ok att man knackar på så där tycker jag. Nu ska jag snart gå och lägga mig igen och försöka sova. Har tvättstugan kl 7...gäsp! Gonatt me er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0